The Ice Storm
It’s November 1973 in New Canaan, Connecticut and the lives of a wealthy family are quietly falling into peril. As the teenagers surreptitiously experiment with drugs and alcohol and the adults drift into mate-swapping, a dangerous blanket of freezing rain begins to cover the town.
On one hand the kids—Christina Ricci, Tobey Maguire, Elijah Wood!—pretend to be adults; on the other, the adults—Kevin Kline, Sigourney Weaver, Joan Allen!—act like kids. This generation clash and suburban family exposé is deliciously impish and as tempestuous as its title suggests.