The Idle Class
Two men from the opposite ends of the social register find themselves mistaken for one another in this extraordinary short from Chaplin’s golden years.
Chaplin hilariously played with his world-beloved character of the Tramp: In The Great Dictator he gets mistaken for Hitler, and in Monsieur Verdoux he is taken to the gallows! This short is of the lighter sort, but still sharp and ridiculously funny: Chaplin as both tramp and drunk millionaire.