The Illusionist
In Vienna during the early 1900s, a renowned magician named Eisenheim falls for an engaged duchess and uses his abilities to win her over from the clutches of her fiancé, the Crown Prince.
The link between cinema and magic has been there from the start. Joining forces with Edward Norton (terrific, of course) and the lovely Jessica Biel, Neil Burger scored a transporting sleeper hit. Part mystery, part thriller, part romance, this classical tale hooks our fascination for tricks.