The Inheritance
In a West Philadelphia house, a community of young, Black artists and activists form a collective. The Inheritance weaves together their attempts to work towards political consensus with a documentary recollection of the Philadelphia liberation group MOVE, victim of a police bombing in 1985.
Using Godard’s La chinoise as an inspired jumping-off point, Ephraim Asili’s electrifying debut feature draws on his experiences in collective living and political struggle to explore the legacies of Black activism. An innovative meta-cinematic collage of radical ideas and formal experimentation.