The Innocent
Abel, a museum educator and widower, is at his wits’ end when his mother Sylvie rushes into a marriage with Michel, a convict she met while teaching drama at the local prison. Abel disapproves, and he decides to stalk his new stepfather, bringing along his best friend Clémence for the ride.
Louis Garrel returns to the director’s chair, spinning the heist movie, family farce, and romantic comedy into a gamboling confection. With riotous support from an exuberant Noémie Merlant, this lively caper film brings warmth and humor to its high-spirited examination of the things we do for love.