The Insult
An insult blown out of proportion finds Tony, a Lebanese Christian, and Yasser, a Palestinian refugee, in court. From secret wounds to traumatic revelations, the media circus surrounding the case puts Lebanon through a social explosion, forcing them to reconsider their lives and prejudices.
Simmering with unresolved conflicts, Ziad Doueiri’s riveting courtroom drama passionately views personal grievances with a socio-political lens. More than a series of legal battles, the film daringly confronts the complex history of the Middle East through a generation of men haunted by its ghosts.