The Intruder
Deftly deglamorizing many a screen depiction of the mafia, this thoughtful portrait of a Neapolitan community under the thumb of the Camorra is rendered with docudramatic authenticity. With an acute moral dilemma at its center, The Intruder is a persuasive study in cycles of violence and compassion.