Hugo, a melancholy man in his forties, works as a civil servant in a stuffy office in a murky building in Lisbon. Hugo thinks back of the last days of António, his mentor and superior, with whom he had a close bond. He remembers his last encounter with Adriana, the woman he allowed to slip away.