The Kaleidoscope
Carefully observing a purposeless media landscape torn between meaningful reporting and capitalistic obligations, Mrinal Sen’s sharp critique is more relevant now than ever. In a Kolkata cloaked in coal smoke, the real and the imagined strangely merge, as class defiance seeps into surrealist dreams.