The Kid
Chaplin’s first feature film as director is both exquisitely charming and very personal, as it draws on the suffering he felt after the tragic loss of his child. This beloved classic is a testament to his deep humanism, an unforgettable ode to kindness, and one of cinema’s most touching treasures.