Due to a stammer, Prince Albert of York seeks out Lionel Logue, an Australian speech therapist. When his brother suddenly abdicates the throne and he becomes King George VI, Logue has to help him make his first wartime radio broadcast: Britain’s declaration of war on Germany in 1939.