The Land of Silence
Jesús Vallejo and his son Juan Diego are the only two inhabitants remaining in the ghost town of La Estancia. Their peace and quiet are altered when a filmmaker arrives to shoot a documentary about the two solitary characters and a very close relationship develops between the three of them.
Co-produced by Alejandro G. Iñárritu, Carlos Armella’s enigmatic narrative debut languidly strolls through La Estancia, a dusty, deserted town where time stands still. Tales of love and violence haunt the otherworldly ruins, evoking a sense of magical realism that straddles fiction and documentary.