The Last Christeros
This tale of guerrilla warfare in 1930s Mexico finds echoes of Terence Davies in its rich, rigorous formalism. Favoring painterly compositions and striking tableaux over action beats and sentimental rhetoric, the majestic 35mm photography pays tribute to the revolutionary art of Diego Rivera.