The Last Metro
Paris, 1942. Marion, the wife of a Jewish theater director, takes the reins of their latest production. Her co-star on stage, Bernard, is a member of the Resistance. As the two grow closer, their relationship tests Marion’s ambivalent feelings about the Nazis, and the stability of her marriage.
A box-office hit that also swept ten César awards, François Truffaut’s humanist classic stars Catherine Deneuve as a pillar of strength in times of trouble. Recreating the oppressive atmosphere of occupied Paris, The Last Metro finds solace—and political resistance—on and off the theater stage.