The Last Screening
Sylvain is totally devoted to the local picturehouse that is doomed to disappear. He lives in the basement of the cinema, for which he is also the programmer, projectionist and cashier. Every night, after the last screening, he goes out to perform a lethal ritual.
Working with the rules of the giallo_genre to clever effect, Laurent Achard’s third feature plays at once as a haunting, masterly scripted horror, and a heartfelt homage to the world of cinephilia. A sinister inquiry into the multiple ways that desire can be projected. Get ready to scream!