The Lighthouse
Lena, a young woman from Moscow, returns to the small town in North Armenia where she was born. With war breaking out, she tries to rescue her grandparents but having arrived at their place she realizes there is no way out. Lodging with her elderly aunt Kasiana, Lena has to learn to live with war.
The first Armenian feature directed by a woman, Maria Saakyan’s bold debut is a mesmerizing journey weaving village life and reveries into a swirling vision reminiscent of Tarkovsky. Saakyan’s life was tragically cut short, but this new restoration beautifully showcases her extraordinary vision.