The Load
Vlada works as a truck driver during the NATO bombing of Serbia in 1999. Tasked with transporting a mysterious load from Kosovo to Belgrade, he drives through unfamiliar territory, trying to make his way in a country scarred by the war.
Set during the Kosovo war, Ognjen Glavonic’s narrative feature debut is a prudent yet forceful tale of the impossible decisions we make to survive. Brilliantly photographed and hauntingly atmospheric, The Load is brought to life through Leon Lučev’s devastatingly quiet lead performance.