The Lobster
In a future where being single is forbidden, newly-divorced David is arrested and transferred to The Hotel. There, he must find a mate in 45 days. If he fails, he’ll be transformed into an animal and released into The Woods. David soon manages to escape to The Woods, where he encounters The Loners.
Recruiting Rachel Weisz and Colin Farrell for his English-language debut, the “Greek Weird Wave”’s Yorgos Lanthimos (Dogtooth) delivers a frequently unpredictable, yet measured indictment of couples culture, and a film as peculiar and strange as his previous work. An alluring, ludicrous comedy.