The Maid
After years working as a devoted maid in an upper class Chilean house, Raquel can no longer care for the family alone. The seemingly happy home becomes the stage for her dirty tricks as she attempts to drive away anyone who threatens to take her place with darkly comedic and endearing results.
Winner of the Grand Prize at Sundance and a Golden Globe nominee for Best Foreign Film, The Maid is a beautifully drawn and stunningly well-acted domestic drama—tense, and ultimately touching. With her magnificent lead performance, Catalina Saavedra conquered the festival circuit.