The Makes
The starting point of this film is a book of unfilmed scripts by Antonioni: That Bowling Alley on the Tiber. This film essay is ‘acted out’ by the real-life critic Philippe Azoury, who plays a non-existent critic discussing these non-existent films from Antonioni’s non-existent ‘Japanese period’.
Baudelaire’s The Makes is an inventive, amusing reflection on the interchangeability of reality and fiction. This love letter to Antonioni is enacted through a critical commentary of his apocryphal Japan period. This is a film that doesn’t look like a film and talks about films that don’t exist!