The Maltese Falcon
The most famous screen version of Dashiell Hammett’s 1930 novel of the same name is a quintessential Hollywood film noir as private detective Sam Spade gets wrapped up in a web of deception, all surrounding a gold-encrusted life-sized statue of a falcon.