The Matador
This heroic tale chronicles David Fandila’s quest to become the world’s top-ranked bullfighter. As David struggles to achieve his place in the pantheon of Spain’s greatest bullfighters, he is confronted by those who question the place of this ancient and brutal ritual in the modern world.
Centered around “El Fandi”—one of the most talented bullfighters ever—The Matador looks at what place this sport finds in modern society. Superbly edited, the film stands out as a lucid study of fame, as well as an unapologetic portrait of the many contradictions surrounding such traditional ritual.