The Milky Way
Two men—part beggar, part pilgrim—are journeying to Santiago de Compostela in Spain. On their religious odyssey, they meet a whole assortment of people—some cruel, some violent, and some bizarre—and they experience many adventures—some mysterious, some erotic, some even supernatural.
A gem in Luis Buñuel’s treasure chest, The Milky Way is a masterpiece in subversive surrealism from his late career. Assembling a stellar ensemble cast—including Delphine Seyrig and Michel Piccoli—it takes aim at the legacy of organized religion through an array of memorably comic scenarios.