The Mirror
When her mother is late to pick her up from school, first grader Mina takes matters into her own hands. Not knowing her address, the undaunted girl navigates the public transportation and bustling traffic of Tehran to find her own way home.
A child’s-eye adventure in the vein of his classic The White Balloon, Jafar Panahi’s meta film playfully unravels its own neorealist premise. Endearingly delightful to follow, the journey of a little girl through Tehran’s sea of people and traffic is subtly grounded in its sociopolitical realities.