The Misfortunates
13-year-old Gunther lives with his father and uncles at his grandmother’s house. Growing up, he faces alcoholism, womanizing and shameless slacking. Everything suggests that Gunther is bound to suffer the same fate. Does he still have the opportunity to escape the misfortune of his family?
This adaptation of a bestselling Belgian semi-autobiographical novel depicts a peculiar childhood, fueled by alcohol, rejection, and love. Both disturbing and highly entertaining, this bittersweet coming-of-age drama emphasizes the humor rather than the grit and finds tenderness amid the chaos.