The Monopoly of Violence
A visceral response to the wave of protests that ripples throughout France, David Dufresne’s razor-sharp documentary fiercely probes the roots of social unrest. Shaped around an impressive archive of raw phone footage, this unvarnished look at state brutality is nothing short of essential viewing.