The Mouth of the Wolf
Enzo returns to Genoa after a lengthy absence. He crosses the city in search of places he remembers from before but they have been changed by passing time. He finds Mary waiting for him at their small house in the ghetto. His life-long companion, she has been waiting for Enzo to return from prison.
A breakthrough work of docu-fiction, Pietro Marcello’s The Mouth of the Wolf expertly balances various timelines with archival research to explore the relationship between two wayward souls trying to find themselves. A collage of visual memories, hauntingly suspended between dreams and and reality.