The Neon Demon
16-year-old aspiring model Jesse moves to Los Angeles to pursue her dreams and quickly finds herself working with some of the city’s top designers and photographers. But her innocence and youth make her a target of her fellow models, who are willing to go to any lengths to possess Jesse’s X factor.
Following two films with Ryan Gosling, Nicolas Winding Refn enlists Elle Fanning for the dazzling, hypnotic Neon Demon—an entrancing and especially stylized indictment of the ugliest grotesqueries of the modelling industry. A visually stunning, self-conscious satire of the horrors of vapidity.