The Night
In 2019, the night in Hong Kong was cloaked in mesmerising beauty, but the landscape of everyday life was gradually changing. Perambulating the streets of Causeway Bay, Tsai Ming-Liang documented the city’s rhythm and ambience, along with an overpass, all the while an old song lingered in his mind.
On a sleepless night in Hong Kong, Tsai Ming-liang took to the streets to shoot this soothing urban lullaby. Inspired by the popular Chinese song we hear onscreen, The Night is a new short from a cinematic titan, whose glistening nocturnal vignettes unfurl like the negative of a half-remembered day.