The Night Doctor
Mikaël is a doctor on night call. He looks after patients from underprivileged neighborhoods, as well as drug addicts. Torn between his wife and his mistress, and embroiled in trafficking fraudulent prescriptions, Mikaël is left with no choice: tonight, he has to reclaim control over his life.
Drawn from real-life events, Elie Wajeman’s nocturnal plunge into the world of drugtrafficking unveils a seedier side of Paris. Unfurling with an adrenaline-pumping intensity reminiscent of the Safdies’ Good Time, this frenetic character study wrestles with personal demons and a desire for change.