The Night Porter
1950s Vienna. When Lucia checks into a hotel, she recognizes the night porter, Max. Max was an SS officer in a Nazi concentration camp who had abused and tortured the then-teenage Lucia, who was a prisoner. Reunited, Lucia and Max begin to reignite their former intense sadomasochistic relationship.
No less controversial than when it first came out in ‘74, Liliana Cavani’s arthouse chamber piece of Nazi erotica offers a full-on provocation! The see-sawing sexual dynamics between Dirk Bogarde & Charlotte Rampling are as intense and kinky as they are full of danger. An unforgettable film maudit.