The Nightingale
Jennifer Kent’s first film, The Babadook, may be frightening, but The Nightingale takes terror to another level. Unflinching in its portrayal of England’s histories of violence in Australia, her sophomore feature seethes with an anti-colonialist and anti-patriarchal anger that’s difficult to forget.