The Ninth Configuration
In the final days of the Vietnam War, a military psychiatrist, Col. Kane, takes charge of an experimental army mental hospital situated in a secluded castle. Among his many eccentric patients is Capt. Cutshaw, a troubled astronaut in the midst of an existential crisis.
AKA Twinkle, Twinkle, “Killer” Kane—William Peter Blatty’s psychological dramedy may have always been overshadowed by the success of the Exorcist but has, over time, received its due. Disarming, disturbing and divisive, critical reevaluation rightfully posits the film as a cult classic.