The Nothing Factory
When management begins to sell off equipment at a factory that makes elevator parts, the workers become nervous about their job security. As they weigh their options, including a strike and a tongue-in-cheek suggestion at an armed response, the workers are forced to continue showing up at work.
A powerhouse debut with an ambitious subject—the throes of European capitalism—dramatized with practical and engrossing storytelling. We see a labour dispute in all its detail of passion and conflict—drama that attracts drama, and even a song! A tremendous evocation of the struggle to work and live.