Occupied City
Past and present collide in a modern-day Amsterdam haunted by its history. As a narrator details significant events that took place in the Dutch capital during the Nazi occupation from 1940 to 1945, contemporary footage shot between 2020 and 2022 captures the exact locations where they occurred.
Adapting Bianca Stigter’s monumental book of biographies and testimonies, Steve McQueen’s bold epic redefines how stories of the Second World War are told onscreen. An engrossing rumination on how ghosts of the past linger in a modern city, this poetic documentary is both shattering and inspiring.