The Orphanage
In the late 1980s, 15-year-old street kid Qodrat is arrested for illegally reselling cinema tickets, and put in an orphanage on the outskirts of Kabul. For the first time in his life, he goes to school, takes a class trip, makes friends, and falls in love—while avoiding two older bullies.
After her hypnotic debut Wolf and Sheep, Shahrbanoo Sadat returned to Cannes with an ode to Indian cinema set at a historical moment for Afghanistan. While keeping her ethnographic approach, Sadat developed a story full of humor and sweetness supported by the performance of Qodratollah Qadiri.