The Other Lamb
Deep in the woods, an all-female cult called the Flock is presided over by a single man, Shepherd. Selah, a devoted young believer on the brink of maturity, finds her faith tested as dark visions begin to reveal the fates awaiting the women as they age.
In her English language debut, award-winning Polish director Małgorzata Szumowska impeccably crafts a folk horror coming-of-age set in a religious cult. Raffey Cassidy’s haunting performance anchors this allegorical fable of fading faith and toxic masculinity with echoes of The Witch and Midsommar.