The Others
Grace is a religious woman who lives in an old house with her two photosensitive children. When the family begins to suspect the house is haunted, Grace fights to protect her children at any cost in the face of strange events and disturbing visions.
Ladies and gentlemen, start shivering. Alejandro Amenábar’s stunning English-language debut and follow-up to Abre los ojos (later remade as Vanilla Sky) ingeniously favors creeps over scares. Nicole Kidman stars in one of the great haunted house films, one whose atmosphere seeps into your bones.