A teen gang, the Greasers, are perpetually at odds with the Socials, a rival group. When Greasers Ponyboy and Johnny get into a brawl that ends in the death of a Social member, the boys are forced to go into hiding. Soon Ponyboy and Johnny must contend with the consequences of their violent lives.
Based on S.E. Hinton’s iconic novel, Francis Ford Coppola’s humorous and often tender adaptation is a material detour for one of Hollywood’s masters. Fueled by an all-star cast—including Tom Cruise, Patrick Swayze, and Matt Dillon—The Outsiders is an underappreciated tale of juvenile delinquency.