The Painter and the Thief
It’s impossible not to wheel out the aphorism that truth is stranger than fiction when faced with this astonishing documentary. A slippery, reflexive study in compassion and portraiture, The Painter and the Thief confronts the ethical boundaries of art as a tool for intervention and recovery.