A documentary by William Klein of the music and dance festival held 40 years ago in the streets and in venues all across Algiers. Klein follows the preparations, the rehearsalsa nd the concerts, blending images of interviews made to writers and advocates of the freedom movements with stock images,.
William Klein’s documentary on the pioneering Pan-African Cultural Festival fizzes with pure creativity and militant urgency. This key event—which took place in Algiers during July 1969—comes to life through a collage of present-day and archival footage and was made in tandem with Eldridge Cleaver.