The Past
Following a four-year separation, Ahmad returns to Paris from Tehran, upon his French wife Marie’s request, in order to finalize their divorce procedure. During his brief stay, Ahmad discovers the conflicting nature of Marie’s relationship with her daughter Lucie.
Following his Golden Bear win for A Separation, Iranian auteur Asghar Farhadi moves to Paris for this similarly sensitive, character-driven drama. Co-starring Tahar Rahim & Bérénice Bejo (who won Best Actress at Cannes), the film examines what it means to finally move on from a troubled past.