The Piano
Winner of the Palme d’Or at the 1993 Cannes Film Festival, Jane Campion’s masterwork concerns a woman’s fortitude in a forced marriage. Uniting two of the finest actors of the era—Harvey Keitel and Holly Hunter—The Piano is a sensuous vision of unlikely romance amid an unforgiving landscape.