The Possessed
Building a bridge between noir and the then-nascent giallo genre, co-director Luigi Bazzoni’s innovative debut is an ominously atmospheric true-crime mystery. With liminal spaces reminiscent of Antonioni, The Possessed marries arthouse to grindhouse for a fevered tale of madness and murder.