The Pretty Ones
Melisa Liebenthal and her friends look back on their childhood and how they developed into women. How did they feel then? What was puberty like for them? And why are women still expected to be attractive? Liebenthal also reflects on her relationship with the camera using her own childhood photos.
Winner of the Bright Future Award at Rotterdam, director Melisa Liebenthal places herself at the center of this candid essay film. Interviewing childhood friends about their shared coming-of-age experiences, The Pretty Ones interrogates the construction of femininity and its relationship to images.