The Recorder Exam
Nine-year-old Eunhee anxiously prepares for her recorder exam as she struggles to find a place within her own family.
Along with her feature debut House of Hummingbird (2018), this utterly charming and resonant short about family, friendship, and school marks Korean director Kim Bora as a major talent. Its gentle emotional sensibility and deep respect for childhood showcase a keen observation and rare compassion.