Young soldiers are roaming the forest aimlessly, but something isn’t quite right. Soviet troops, the Wehrmacht and American soldiers in Iraq seem to be co-existing in the same peaceful woods. They speak awkwardly about war memories that could not be their own. And yet they know them by heart.
In her first feature, Battles, Isabelle Tollenaere explored humankind’s warlike nature through battered landscapes. Now, with her ingenious yet chilling short, she discovers it in young men. They roleplay as soldiers and Tollenaere films them as documentary subjects, merging fantasy with reality.