The Republic of Enchanters
Ghislaine dances on the roof, Kamel makes himself look smart, and Salomon lies to his brother. Their three stories recount an entire high-rise block, a Republic of Enchanters.
Named for the high-rise apartment building at the film’s centre, The Republic of Enchanters continues co-directors Fanny Liatard and Jérémy Trouilh’s examination of social housing in the French suburbs, telling three stories that challenge the national motto “liberty, equality, fraternity.”