The Restless
Leila and Damien are deeply in love. Despite his bipolarity, he tries to pursue his life with her, knowing he may never be able to offer her what she desires. Given the intensity of Damien’s latest relapse, will Leïla ever be able to look at her lover as anything other than a bipolar man?
Director Joachim Lafosse does not pull any punches in this eviscerating portrait of the complex double bind between an artist and his mania. Not just a courageous (and rarely seen) investigation of bipolar disorder, The Restless reveals what it really means to live in the thrall of your moods.