In 1940s Sicily, two brother sculptors, tired of selling madonnas to the local churches, finally realize their dream, and set up a Sicilian production company, thanks to the help of a local bishop. They start producing one box-office failure Z-movie after the other.
This visionary mockumentary is the third feature from Sicily’s cult directing duo Ciprì and Maresco—who rose to popularity with their provocative TV sketches of the early ’90s. Both melancholy and amusing, the film has been defined by the pair as “involuntarily autobiographical.” Subversive cinema!